Chłystowski Henryk
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Łososina Dolna - wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Chłystowski Henryk
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Leśmian Bolesław
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Zarawska Patrycja
(147)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(128)
Czechowicz Józef
(119)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(107)
Roberts Nora (1950- )
(106)
Clark Brenda
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(98)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(87)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Bourgeois Paulette
(86)
Kraszewski Józef Ignacy
(86)
Głowińska Anita
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sekuła Elżbieta
(81)
Mróz Remigiusz (1987- )
(80)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Steel Danielle
(77)
Supeł Barbara
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Prus Bolesław (1847-1912)
(74)
Webb Holly
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Lange Antoni
(65)
Sandemo Margit (1924- )
(63)
Michalak Katarzyna (1969- )
(62)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(62)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Stefańska Paulina
(57)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Włodarczyk Barbara
(55)
Steel Danielle (1948- )
(54)
Grabiński Stefan
(53)
Górski Wojciech (ilustrator)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Coben Harlan (1962- )
(52)
Król Michał
(52)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(52)
Przybyłek Agata
(52)
Wilczyńska Karolina (1973- )
(52)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(51)
Schneider Liane
(51)
Wiedemann Adam
(50)
Chotomska Wanda (1929- )
(49)
Kownacka Maria (1894-1982)
(49)
Mirandola Franciszek
(49)
Gjersoe Ann-Christin (1975- )
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Ludwiczak Bolesław
(48)
Marciniakówna Anna
(48)
Ostrowska Bronisława
(48)
Wolny-Hamkało Agnieszka
(48)
Cussler Clive (1931- )
(47)
Norwid Cyprian Kamil
(47)
Williams Sophy
(47)
Ginalska Agnieszka
(46)
Kledzik Emilia (1982- )
(46)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(46)
Chmielewska Joanna (1932- )
(45)
Lipszyc Jarosław
(45)
Polkowski Andrzej
(45)
Tuwim Julian (1894-1953)
(45)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Kobieta
(1)
Kolektywizacja rolnictwa
(1)
Tatarzy
(1)
Wysiedlanie
(1)
ZSRR
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Syberia (Rosja)
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Powieść ta należy do tego rodzaju literatury, który, jak się zdawało, zniknął całkowicie wraz z rozpadem Związku Radzieckiego. Istniała wspaniała plejada pisarzy dwóch kultur, którzy należeli do jednego z narodów imperium, ale pisali w języku rosyjskim. Fazil Iskander, Jurij Rytcheu, Anatolij Kim, Ołżas Sulejmenow, Czingiz Ajtmatow… Tradycje owej szkoły to głęboka znajomość materiału narodowego, miłość do własnego narodu, pełen godności i szacunku stosunek do ludzi innych kultur, subtelne korzystanie z folkloru. Wydawało się, że ów kierunek nie będzie miał kontynuacji, że to zaginiony ląd. Zdarzyło się jednak coś rzadkiego i radosnego - pojawił się nowy prozaik, młoda Tatarka Guzel Jachina, która w sposób naturalny zajęła miejsce w szeregu tamtych mistrzów.
Powieść Zulejka otwiera oczy to debiut wybitny. Posiada najważniejszą cechę prawdziwej literatury - trafia prosto do serca. Opowieść o losach głównej bohaterki, tatarskiej chłopki z czasów rozkułaczania, tchnie takimi autentyzmem, wiarygodnością i urokiem, jakie w ogromnym zalewie prozy ostatnich dziesięcioleci nie zdarzały się zbyt często. Nieco filmowy styl narracji wzmacnia dramatyzm akcji i wyrazistość obrazów, a nalot publicystyczny nie tylko nie zakłóca toku opowieści, ale przeciwnie, okazuje się zaletą utworu. Autorka przywraca czytelnikowi literaturę precyzyjnej obserwacji, subtelnej psychologii i, co najistotniejsze, miłości, bez której nawet najbardziej utalentowani pisarze zamieniają się w chłodnych rejestratorów chorób naszych czasów. Utarte wyrażenie „literatura kobieca” zawiera w sobie - w dużym stopniu dzięki męskiej części krytyki - ton lekceważenia. Tymczasem kobiety dopiero w dwudziestym wieku wkroczyły do zawodów, które do tego czasu uważane były za męskie: lekarzy, nauczycieli, uczonych, pisarzy. Od kiedy istnieje ten gatunek, mężczyźni napisali złych powieści setki razy więcej niż kobiety, takie są fakty. Powieść Guzel Jachiny to bez wątpienia utwór kobiecy. O kobiecej sile i kobiecej słabości, o świętym macierzyństwie nie na tle angielskiego pokoju dziecinnego, ale na tle obozu pracy, piekielnego rezerwatu, wymyślonego przez jednego z największych złoczyńców ludzkości. Pozostaje zagadką, jak młodej pisarce udało się stworzyć tak przejmujący utwór, który opisuje miłość i czułość w piekle… To błyskotliwy start.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łososina Dolna - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej